Pizzaruller til kveldsmat

Hei folkens! Håper dere har en herlig lørdag. I dag skal jeg male taket på min mors kjøkken (yay!) som en del av min bursdagsgave til hennes 60 års dag ( se kaken jeg lagde til henne HER ). En merkelig bursdagsgave vil du kanskje tro, men valget sto mellom å pusse opp stuen og kjøkkenet hennes og en stjernekikkert. Jeg valgte oppussingen..😉   Dagens innlegg lagde jeg for noen dager siden da den vanlige brødskiva ikke fristet noe særlig, og restene fra en Spaghetti Bolognese som sto i kjøleskapet trengte handling på ett eller annet vis. Valget falt da lett på Pizzaruller.

Du trenger:

ca 200 – 300 gr rester av kjøttsausen til Spaghetti Bolognese oppskrift HER

1/2 porsjon av pizzadeigen som du finner HER

ca 200 gr revet ost ( jeg brukte rester av cheddar, gauda og norvegia)

Start med å lage pizzadeigen etter oppskrift og la den heve i 30 minutter.  Kjevle den så ut til en rektangel med tykkelse på ca 0,5 cm. Fordel kjøttsausen og 2/3 av osten over deigen, men la 3 cm på den nedre langsiden være fri for fyll ( pizzarullene henger da bedre sammen).

Rull så deigen sammen til en lang pølse, start fra øvre del av langsiden ( der det er fyll) og ned mot den delen hvor det ikke er noe fyll. Skjær den så i skiver på ca 3 cm og legg hver bit med snittflaten opp på et stekebrett dekt med bakepapir. La de så heve i ca 30 minutter undet et rent kjøkkenhåndkle.

Når de har hevet seg i 30 minutter fordeles resten av osten over pizzarullene og de stekes på forvarmet ovn til 210 grader i ca 10 – 12 minutter.

La de avkjøle seg noen minutter før de serveres.

Bon Appètit

Dette innlegget ble publisert i Baking, Gjærbakst, Hverdagsmat, Kveldsmat, Lunsj, Mat, Middag, Oppskrifter og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Pizzaruller til kveldsmat

  1. Line sier:

    Enkelt og godt:o))

Legg igjen en kommentar

